"F1: Фільм" з Бредом Піттом став першим великим хітом Apple. Друга "М3ҐАН" пасе задніх. "Місія неможлива" тримається з усіх сил. Огляд бокс-офісу

Технологічні гіганти вже не перший рік намагаються почати так само по-дорослому грати у світовий кінопрокат, як і великі досвідчені студії. Втім, дотепер виходило в них не дуже. Наприклад, найуспішнішим фільмом Amazon у прокаті став "Аудитор 2" зі 102 мільйонами доларів зборів по всьому світи проти 80-мільйонного бюджету. Ці цифри ніщо для Джеффа Безоса, але це й не бізнес по-дорослому, бо кіно або повертає гроші у прокаті, або його немає сенсу робити.  

Приблизно така сама ситуація склалася з Apple. Проєкти в них всю дорогу були преміальніші, але ні Мартін Скорсезе зі своїм сумним епічним шедевром "Вбивці квіткової повні", ні Рідлі Скотт зі своїм сардонічним дослідженням амбіцій та еґо в історичній перспективі "Наполеон" не наблизилися до того, що можна назвати успіхом у прокаті. Фільм Скорсезе зібрав на старті в Північній Америці 23 мільйони доларів, 68 мільйонів загалом на цій території й 158,8 мільйона по світу за підсумками прокату. Стрічка коштувала 215 мільйонів й це фінансовий провал. З "Наполеоном" відбулася краща, але не на багато ситуація: 32,5 мільйона на старті в США та Канаді й 221,4 мільйона доларів по світу за підсумками прокату. При бюджеті в районі 200 мільйонів це також провал. 

Про інші спроби компанії Тіма Кука підкорити світовий бокс-офіс й говорити годі ("Забери мене на Місяць", "Арґайл"). 

Та вода камінь точить. Спільними зусиллями Бреда Пітта, Джеррі Брукгаймера, Джозефа Косінскі, Льюїса Гамільтона й за допомогою 200 (інші джерела говорять про 300) мільйонів доларів, які Apple витратили на виробництво й ще 100 мільйонів на просування фільму "F1: Фільм" вдалося нарешті підкорити домашній бокс-офіс та сколихнути світовий. 

Гоночна драма стартувала з вражаючими 55,6 мільйонами доларів у перший вікенд на внутрішньому ринку. Фільм отримав добрі відгуки та високу глядацьку оцінку "А" за результатами опитувань CinemaScore й зібрав суму в межах очікувань (50–60 мільйонів). На міжнародному ринку стрічка заробила ще 88,4 мільйона доларів у 78 країнах. Ці початкові касові збори є значним досягненням, враховуючи, що "F1: Фільм" — це фільм для дорослої аудиторії, не пов'язаний із жодною наявною франшизою, що є рідкістю у світі сучасного кіно, де домінують фільми за відомою інтелектуальною власністю.

"Ми в захваті від глобальної реакції на “F1” і вдячні глядачам за ентузіазм, з яким вони прийняли фільм", — сказав керівник напряму відео в Apple Джеймі Ерліхт: "Цей успіх — свідчення бачення Джо, Джеррі [Брукгаймера], Бреда та [чемпіона F1] Льюїса [Хемілтона], а також роботи всієї знімальної групи. Разом із Формулою-1 вони створили надихаючу кіноподорож, що передає енергію й дух цього спорту".

Оскільки Apple не має власного дистриб'ютора й прокатом фільму займаються Warner Bros., компанія Тіма Кука платить "ворнерам" ще й за дистрибуцію фільму. WB також отримає відсоток від касових зборів, який зростає після досягнення певних фінансових рубежів. Це вже четвертий успіх "ворнерів" у прокаті після "Майнкрафту", "Грішників" та "Пункту призначення". Далі — "Супермен".

Треба зазначити, що на відміну від традиційних студій, Apple зі своєю ринковою капіталізацією у 3 трильйони доларів не настільки залежна від касових зборів. Вона сприймає свої фільми як інструмент для просування технологій та платформи Apple TV+. Наприклад, трейлер "F1: Фільм" з’явився на головній сторінці стримінгу, а користувачі iPhone отримали push-сповіщення зі знижкою 10 доларів на покупку двох або більше квитків на сайті Fandango.

Втім, у недавньому інтерв’ю для Variety генеральний директор Apple Тім Кук зазначив, що не розглядає фільми як спосіб продавати більше техніки: "Я не думаю, що продам більше iPhone через “F1”. Ми у цьому, щоб розповідати великі історії. І хочемо, щоб це було також прибутковим бізнесом".

Тобто перед нами все ж не реклама айфону за 300 мільйонів, а спроба робити успішне велике кіно. З відомими ризиками. Як сказав Девід А. Гросс з консалтингової компанії FranchiseRe: "Цей фільм здається легким хітом, але це не так. Гонки та спортивні драми мають неоднозначну історію. Але цього разу все спрацювало".

Дійсно, наприклад, фільм Майкла Манна "Феррарі" з Адамом Драйвером та Пенелопою Крус у 2023-му з тріском провалився в прокаті. З іншого боку підбивати підсумки зарано й треба подивитися як стрічка з Піттом покаже себе в динаміці, адже щоб окупитися їй потрібно досягти позначки у 600 мільйонів мінімум. 

Але поки на фоні успіху "F1: Фільм" його конкуренти залишились позаду. Інший великий реліз тижня — горор-комедія "M3GAN 2.0" від Universal та Blumhouse — посіла лише четверте місце з мізерними 10,2 мільйонами. Фільм про модернізовану М3ГАН, яка бореться з військовим ШІ-роботом, додав ще 7 мільйонів за межами США. Перша частина, нагадаємо, стартувала значно краще — 30,4 мільйона у США, 45 мільйонів по світу в січні 2023-го. Всього ж вона зібрала 180 мільйонів. Продовження не дотягне й до 100. 

"Ідея гуманоїдної ляльки з ШІ була цікавою з першого разу, але тепер це не працює", — каже Гросс: "Ніби все нормально, але історія не пропонує нічого нового, і фанати йдуть далі".

Все ніяк фанати не можуть пройти повз фільм "Місія неможлива: Фінальна розплата". У свій шостий вікенд блокбастер з Томом Крузом у головній ролі впав всього на 35,7 відсотків й додав чотири мільйони до домашньої каси (зараз там майже 186 мільйонів). Плюс 376 мільйонів по світу й 562 мільйони загалом. Цього, втім, поки замало щоб відбити гігантський бюджет у 400 мільйонів. На додачу це на 9 мільйонів менше ніж у попереднього фільму серії "Місія неможлива: Розплата. Частина перша". Й хоча час наздогнати попередницю у "Фінальної розплати" є, завершити франшизу приголомшливим успіхом не вийшло. 

У топі північноамериканського бокс-офісу також залишаються: 2 місце — "Як приборкати дракона", додав 19,4 мільйона, сумарно 200,5 мільйонів у США, 454,5 мільйона — у світі; 3 місце — "Еліо" зібрав 10,7 мільйона (падіння на 49% від старту 20 мільйонів). З бюджетом у 150 мільйонів фільм наразі зібрав лише 73 мільйонів, що робить його ще одним збитковим проєктом для Disney. Та Disney компенсує це успіхом "Ліло і Стіч" — live-action версія за 6 тижнів зібрала 946 мільйонів доларів й скоро стане першим західним мільярдником року. 

5 місце у зомбі-горору "28 років потому" від Sony. У другий вікенд Денні Бойла зібрав лише 9,7 мільйона (болюче падіння на 68% через велику конкуренцію). Сумарно у стрічки 50 мільйонів у США, 103 мільйонів по світу. Бюджет — 60 мільйонів. Гроші поверне. 

 

10.07.2025
Спін-офф одного з найпопулярніших серіалів минулого "Теорії великого вибуху" під назвою "Стюарт не зміг врятувати всесвіт" офіційно отримав зелене світло від HBO Max. Проєкт вперше було оголошено ще у...
Далее
09.07.2025
Опубліковано офіційний трейлер другого сезону серіалу "Венздей". "Це вперше ти по своїй волі вертаєшся в школу. Як воно відчувається?", — запитує у своєї доньки героїня Кетрін Зети-Джонс Мортіша. "Як...
Далее
09.07.2025
Раніше фактично за замовчуванням майбутню третю частину "Дюни" назвали "Дюна: Месія". Або "Месія Дюни", на честь другої книги Френка Герберта 1969 року. Втім, сталося не як гадалося: майбутнє повернен...
Далее