Джеймс Кемерон розповів, яким чином зберегти блокбастери та яку роль в цьому може зіграти ШІ

Режисер фільмів "Термінатор 2: Судний день", "Титанік" та "Аватар" точно щось знає про те, як створювати видовищне, захопливе та неймовірно успішне кіно — в певному сенсі ідеальний блокбастер — тому, коли він розмірковує про майбутнє цієї вигаданої в Голлівуді форми кіно, варто послухати.  

Так, нещодавно Джеймс Кемерон з’явився у подкасті “Boz to the Future” й під час розмови сказав, що майбутнє блокбастерного кіновиробництва залежить від можливості “зменшити вартість [візуальних ефектів] удвічі”. Володар “Оскара” зараз намагається з’ясувати, як штучний інтелект може допомогти знизити витрати без втрати членів знімальної групи. Для цього Кемерон навіть приєднався до ради директорів компанії Stability AI — розробників тексто-графічної моделі Stable Diffusion, про що він повідомив у вересні 2024 року. 

“Раніше я б створив компанію, щоб розібратися в цьому сам. Але з досвідом я зрозумів, що, можливо, це не найкращий шлях. Тож я вирішив приєднатися до хорошої, конкурентоспроможної компанії з надійним бекґраундом”, — сказав Кемерон про своє рішення й додав: “Моя мета не в тому, щоб заробити купу грошей. Мета — зрозуміти сам простір, зрозуміти, про що думають розробники. На що вони орієнтуються? Який у них цикл розробки? Скільки ресурсів потрібно, щоб створити нову модель для конкретного завдання? І моя мета — інтегрувати це у робочий процес створення візуальних ефектів”.

“І це не лише гіпотетика”, — продовжив легендарний режисер: “Якщо ми хочемо далі бачити фільми, які я завжди любив, які люблю знімати й на які сам ходжу — “Дюна”, “Дюна: Частина друга”, чи один із моїх фільмів, великі, ефектні, насичені CGI стрічки — ми маємо зрозуміти, як зменшити їхню вартість удвічі. Але мова не про те, щоб звільнити половину працівників серед виробників ефектів. Мова про те, щоб удвічі пришвидшити обробку одного кадру, щоб збільшити темп і пропускну здатність, щоб митці могли швидше переходити до нових крутих завдань. Ось це мій підхід”. 

Кемерон вже давно скептично ставиться до ідеї, що ШІ може замінити робочі місця в Голлівуді й підкреслює, що роль ШІ в індустрії має полягати в тому, щоб допомагати людям керувати своїм навантаженням, а не замінювати їх. Минулого року режисер висловив сумнів, що ШІ зможе написати “добру історію” і витіснити сценаристів: “Я просто особисто не вірю, що безтілесний розум, який просто повторює те, що вже сказали інші тілесні розуми — про своє життя, про кохання, про брехню, про страх, про смертність — і змішує це все у словесний салат, а потім відтворює… Я не вірю, що з цього вийде щось, здатне справді зворушити глядача. Таке може написати тільки людина. Я не знаю нікого, хто серйозно думає, що варто доручити ШІ написання сценарію”.

“Давайте зачекаємо 20 років, і якщо якийсь ШІ виграє “Оскара” за найкращий сценарій — тоді, гадаю, його доведеться сприймати серйозно”, — додав він.

У своєму останньому інтерв’ю Кемерон також сказав, що користувачів генеративного ШІ слід відмовляти від того, щоб вводити запити на кшталт “у стилі Джеймса Кемерона” чи “у стилі Зака Снайдера”, зазначивши, що подібні наслідування “викликають у нього нудоту”. Соцмережі, нагадаємо, нещодавно бурхливо реагували на згенеровані ШІ зображення в стилі фільмів студії Ghibli.

“Я сам прагну знімати у стилі Рідлі Скотта, у стилі Стенлі Кубрика. Це той запит, який у мене в голові як у режисера”, — сказав Кемерон й продовжив: “У стилі Джорджа Міллера: ширококутна лінза, ракурс знизу, шалений рух уперед, а потім — різкий крупний план. Так, я хочу так знімати. Я знаю тих, хто на мене вплинув. Всі знають, хто на них вплинув”. 

Нагадаємо, режисер наразі працює над постпродакшном свого наступного фільму "Аватар: Вогонь і попіл" — третьої частини своєї неймовірно успішної епічної науково-фантастичної серії, яка вийде 19 грудня 2025 року. 

 

James Cameron

22.04.2025
Опубліковано трейлер фільму "Я знаю, що ви скоїли минулого літа" — слешеру, який є не просто продовженням, а тим що називають legacy sequel для однойменної стрічки 1997 року та фільму "Я досі знаю, що...
Далее
22.04.2025
В рамках маркетингової кампанії присвяченої фільму "Громовержці*" Себастіан Стен з'явився на обкладинці Vanity Fair й дав розлоге інтерв'ю виданню, в якому розповів деталі свого переходу від нікому не...
Далее
22.04.2025
Як повідомляє The Hollywood Reporter, засновники Stampede Entertainment — команди з продюсерки Ненсі Робертс, сценаристів Брента Меддока й С.С Вілсона та режисера Рона Андервуда — які стоять за створе...
Далее