Дені Вільнев не задоволений станом бокс-офісу. Каже, що нам потрібні фільми, які "використовують всі можливості кінотеатру"

Останній фільм Дені Вільнева "Дюна: Частина друга" вийшов наприкінці лютого 2024-го, зібрав 700 мільйонів доларів у світовому прокаті та дотепер лишається найкасовішою стрічкою року. Й цим фактом режисер не дуже задоволений. Під час свого виступу на церемонії Canadian Screen Awards (Вільнев отримав премію Канадської кіноакадемії "Ікона") режисер сказав: "Я розчарований тим, що все ще залишаюся номером один. Я сподіваюся, що незабаром будуть інші успіхи в прокаті. Я сподіваюся, рано чи пізно, що касові збори цього літа будуть набагато кращими".  

Вільнев, як і багато інших аналітиків та спостерігачів індустрії, не міг не помітити, що літній сезон цього року все ніяк не може початися. Один за одним в прокаті провалювалися фільми, які здавалося б повинні були збирати гроші та відкрити своїм успіхом сезон літніх блокбастерів: комедійний екшн з Раяном Ґослінґом та Емілі Блант "Каскадер" провалився, авторський блокбастер Джорджа Міллера "Фуріоза: Шалений Макс. Сага" також. На їхньому фоні "Королівство планети мавп" з його 300 мільйонами зібраними за три тижні бачиться титаном індустрії. Втім, цього замало. 

Вільнев продовжив: "Я думаю, що нам потрібні фільми, які є театральним досвідом, які повністю перейматимуть силу кінотеатру, і я говорю не лише про "Дюну 2". Звичайно, я говорю про багато фільмів. Такий фільм, як "Повстання Штатів", наприклад, є яскравим прикладом фільму, який повністю використовує силу кінотеатру. Мені пощастило, що "Дюна 2" дотягнулася до глядачів, хотілося б, щоб це траплялося частіше, чесно кажучи".

Вільньов сподівається на це не лише для фінансового здоров’я індустрії розваг, але й для власне культури: "Культура, як ніколи, є фундаментальною для здоров’я нашої демократії, а кіно — найпотужніший вид мистецтва, який будь-коли створювався», — сказав він. «Я знаю, що я упереджений, вибачте. І ми повинні дбати про нашу кіноіндустрію. Дозвольте йому рости та процвітати. Ми всі виграємо від цього".

Втім, ключовим в його промові є фраза "дотягнулася до глядачів". Й "Каскадер", й тим більше "Фуріоза" точно використали всю технологічну силу кінотеатрів, але кількість глядачів, яка відреагувала на ці фільми була набагато меншою за очікувану. 

Ось цей фінальний інгредієнт залишається загадковим й складним для відтворення. Й для Вільньова також: далеко не всі його фільми такі самі успішні як дилогія "Дюна". І як видно з доброї та емоційної промови режисера, остаточного рішення як гарантовано привернути глядача в кінотеатр в нього також немає.  

 

Denis_Villeneuve

06.09.2024
Документальний фільм Артема Григоряна з'явиться принаймні в українському сегменті Netflix вже 11 вересня трохи більше ніж через місяць після виходу в національний прокат. За ці чотири тижня в кінотеат...
Далее
06.09.2024
8-й Кінофестиваль Київський тиждень критики відбудеться цього року з 17 до 23 жовтня. Головна локація — кінотеатр "Жовтень". Наразі організатори оголосили дві ретроспективні програми: українського кін...
Далее
05.09.2024
Disney призупинили роботу над екранізацією роману Ніла Ґеймана "Історія з кладовищем" 2008 року видання. Корпорація наважилася на цей крок невдовзі після того, як письменника звинуватили в сексуальном...
Далее