Фільмам "Wicked: Чародійка" та "Гладіатор 2" не вдалося повторити успіх Барбінгеймеру в американському прокаті. Проте результат все одно серйозний
З "Зладіатору" не вийшло "Барбінгеймеру". Стартувавши 21 липня 2023 року в північноамериканському прокаті фільми "Барбі" та "Оппенгеймер" за перший вікенд зібрали 244,4 мільйона доларів. Аналітики постійно підвищували прогнози, щодо стартових зборів й на останньому витку прогнозів стрічка Ґрета Ґервіґ повинна була зібрати 160 мільйонів, а стрічка Крістофера Нолана — 77. По факту вони зібрали навіть вище: 162 мільйони та 82,4 відповідно.
З "Wicked: Чародійка" та "Гладіатор 2" вийшло не так. Фільм про становлення Доброї відьми Півночі та Злої відьми Заходу зібрав 114 мільйонів доларів, менше останніх прогнозів щодо нього — 125–150 мільйонів. Приблизно те саме сталося й з другим "Гладіатором": фільм Рідлі Скотта зібрав 55,5 мільйонів, трохи менше останнього раунду прогнозів — 60 мільйонів доларів. Сумарно в обох стрічок вийшло 169 мільйонів.
Що також вражає. Фільм "Wicked: Чародійка" показав четвертий за величиною старт для мюзиклу в історії та перший для мюзиклу заснованому на бродвейському шоу. Стрічка Джона М. Чу ("Шалено багаті азійці") поки тільки набирає обертів за океаном: на територіях поза межами Північної Америки фільму вдалося зібрати поки 50,2 мільйона (сумарно у стрічки 164,2 зі всього світу). Але все попереду.
Для Рідлі Скотта "Гладіатор 2" став шостим найкращим стартом в Америці за всю кар'єру. Як і у випадку "Оппенгеймера", преміальні кінозали посилили успіх пеплуму. IMAX забезпечив 9,4 мільйона доларів із домашніх зборів. У "Wicked" ця сума становить менше половини. На додачу "Гладіатор 2" показує здебільшого добрі результати за океаном. Стрічка стартувала поза межами Північної Америки на тиждень раніше (15 листопада) й вже встигла зібрати 165,5 мільйонів доларів. Сумарно 221 мільйон без Китаю (там прогнози невтішні), що дуже добре.
У "Wicked: Чародійка" переважно жіноча аудиторія (71 відсоток) та оцінка "А" на CinemaScore. У "Гладіатор 2" аудиторія переважно чоловіча (61 відсоток; жінки йшли подивитися на Пола Мескаля та Педро Паскаля) й оцінка "B" на CinemaScore.
Обидва фільми коштували купу грошей. Цьогорічна "Wicked: Чародійка" — перша частина з двох запланованих (друга вийде рівно через рік). Їхній сумарний бюджет сягає 300 мільйонів доларів без маркетингу, який у випадку такого великого проєкту може бути на рівні 150 мільйонів. Другий "Гладіатор" коштував понад 250 мільйонів, до яких треба додати десь 100 на просування.
Старти обох стрічок — лише початок шляху, який повинен бути дуже довгим, щоб вони окупилися. Й насправді тільки результати другого вікенду покажуть чи стане він дійсно довгим.
Щодо порівнянь із "Барбінгеймером", то їх не уникнути. Як не уникнути спроб голлівудських студій повторити успіх липня 2023 року. Але не можна назвати випадок "Зладіатору" повторенням того феномену. Одночасний вихід "Барбі" та "Оппенгеймеру" підсилив обидва проєкти й вийшов за межі прогнозів та навколо індустріальних активностей в народ. Люди підхопили та розвинули тренд. Попкультура здригнулася від зіткнення всесвітів Нолана та Ґервіґ.
"Wicked: Чародійка" та "Гладіатор 2" такого сплеску не створили. Але впевнено показали, що коли в кінотеатрі показують якісне видовище й глядачі отримують те чого бажають, то вони, глядачі, не зволікають із покупкою білетів.