

"Minecraft: Фільм": комедійний екшн з Джеком Блеком та Джейсоном Момоа встановив рекорд по зборах. І далеко не тільки через імена акторів
Минулого тижня керівництво студії Warner Bros. Pictures скоріш за все сильно нервувало. У четвер повинен був стартувати прокат їхнього останнього перед літньою прем'єрою "Супермена" козиря — екранізації популярної відеогри "Minecraft: Фільм" від режисера Джареда Гесса та із Джеком Блеком й Джейсоном Момоа у головних ролях.
До цього всі фільми, які Warner Bros. випускали в прокат у 2025 році або сильно не добирали ("Компаньйон"), або взагалі катастрофічно провалювалися ("Мікі 17" із бюджетом e 118 мільйонів доларів зібрав всього 123 мільйона; "Мудрі хлопці" з Де Ніро із бюджетом у 50 мільйонів зібрав всього 9). Студії потрібен був хіт, щоб не просто потішити акціонерів, а підтримати репутацію. Останній розрахунок був на "Minecraft: Фільм", але попередні оцінки як аналітиків Warner Bros., так і взагалі індустріальних були стриманими: хтось називав цифру у 80 мільйонів доларів за перший вікенд в Північній Америці (вдома), студія була навіть більш обережною й сподівалася на 65-70 мільйонів.
Втім, станом на вечір п'ятниці стрічка зібрала 58 мільйонів, чим сильно підвищила прогнози: до 120-150 мільйонів доларів на старті вдома. По факту ж "Minecraft: Фільм" зібрав 157 мільйонів в Північній Америці та 144 мільйони закордоном. Разом 301 мільйон доларів. Виробничий бюджет стрічки склав 150 мільйонів, а значить лише за перший вікенд вона майже повність його відбила. Залишилося відбити маркетинг й почати заробляти. Станеться це вже до кінця цього тижня.
Студія вже точно планує сиквел та скоріш за все всеосяжне розширення кіновсесвіту Minecraft із серіалами, спінофами й так далі.
Warner Bros. не тільки довели, що вони все ще могутні, але й подарували індустрії перший великий хіт у 2025-му. "Білосніжка" від Disney, нагадаємо, провалилася.
Секрет такого успіху криється в безумовній популярності самої гри. Minecraft стартувала у 2011 році. Відтоді було продано 300 мільйонів копій. Станом на 2024-й в гри було 170 мільйонів активних гравців щомісячно. Але причини для подібного старту фільму потрібно шукати не тільки в популярності гри, але й в тому що студії, режисеру Гессу (Наполеон Динаміт), п'ятьом сценаристам та акторам вдалося зробити не спаплюжене глибокою думкою, коротеньке (100 хвилин, що по сучасним міркам є малим хронометражем) й нескінченно яскраве та позитивне кіно. Й що важливо — кіно, на яке люди можуть йти всією сім'єю. Такого в цьому році ще не було. Й люди з дітьми (а цільова аудиторія "Minecraft: Фільм" звичайно діти) такі фільми відчувають здалеку.
Відповідно, якщо стрічка не впаде за результатами другого вікенду, то в неї є всі шанси стати найкасовішою екранізацією гри в історії, обійшовши "Брати Супер Маріо в кіно" з їхніми 1,363 мільярдами. Принаймні "Minecraft: Фільм" вже обійшов братів Маріо на старті: перший фільм зібрав 157 мільйонів й встановив рекорд, "Брати Супер Маріо в кіно" у 2023-му — 146,4 мільйона.