
Meta поставили собі за мету подарувати "особистий суперінтелект кожному". Тим часом їхні квартальні прибутки злетіли до небес
Тим часом як в Meta заявляють про свою зосередженість на штучному інтелекті, основний бізнес, який компанія робить та відповідно основний прибуток, який вона заробляє, базується на рекламі. Так у другому кварталі 2025 року техногігант суттєво перевершив очікування Волл-стріт: виторг зріс на 22% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 47,5 мільярда доларів, а чистий прибуток піднявся на 36% — до 18,3 мільярда.
Кількість щоденних активних користувачів усіх платформ компанії, а це нагадаємо: Facebook, Instagram та WhatsApp, у червні 2025 року сягнула в середньому 3,48 мільярда людей, що на 6% більше, ніж торік. Також зросли як кількість рекламних показів, так і середня вартість за оголошення.
Звіт про прибутки був оприлюднений через кілька годин після того, як генеральний директор Meta Марк Цукерберг за своєю традицією опублікував лист, у якому виклав своє бачення "особистого суперінтелекту": "Бачення Meta полягає в тому, щоб надати кожному доступ до особистого суперінтелекту. Ми віримо, що ця потужність має бути в руках людей, щоб вони могли спрямувати її на те, що важливо у їхньому житті. Якщо поточні тренди збережуться, то можна очікувати, що люди проводитимуть менше часу в офісних застосунках [Excel, PowerPoint, Word і так далі], і більше — створюючи й спілкуючись. Особистий суперінтелект, який глибоко нас розуміє, знає наші цілі й може допомогти нам їх досягти, стане найкориснішим інструментом".
"Цей квартал став сильним як для бізнесу, так і для спільноти", — додав Цукерберг у супровідній заяві: "Я в захваті від того, що ми створюємо особистий суперінтелект для кожного у світі".
Інвестиції компанії в AI стали ключовою темою звіту. У розділі коментарів від фінансового директора зазначено, що темпи зростання витрат, ймовірно, збільшаться наступного року. У 2025 році витрати компанії прогнозуються на рівні 114–118 мільярдів доларів.
Ці витрати підуть на інфраструктуру для штучного інтелекту, а також на вражаючі компенсаційні пакети, які пропонуються деяким потенційним співробітникам. За повідомленнями, вартість багатьох таких пакетів перевищує 100 мільйонів доларів, а деякі навіть сягнули понад 1 мільярд — надзвичайна сума для будь-якого працівника.
Боротьба за мізки та за їх утримання в рамках компанії виходить на новий рівень.
"Найбільшим чинником зростання витрат стане інфраструктура, що обумовлено різким прискоренням амортизаційних витрат та зростанням експлуатаційних витрат у міру розширення нашого інфраструктурного парку", — йдеться у звіті: "Окрім інфраструктури, другим за величиною чинником стане компенсація співробітникам, адже ми залучаємо технічні таланти у пріоритетні сфери та враховуємо повний рік витрат на оплату праці тих, кого було найнято протягом 2025 року. Очікуємо, що ці чинники призведуть до того, що темпи зростання витрат у 2026 році перевищать показники 2025-го".