

У Сідні Свіні чудові гени. Або джинси? Акторка та компанія American Eagle зазнали критики через рекламу з натяком на євгеніку
Сідні Свіні — одна з найкращих молодих голлівудських акторок станом на зараз. Їй вдаються як жанрові комедійні ролі ("Люблю тебе ненавидіти"), так і складніші драматичніші ("Реаліті", "Ейфорія", "Білий лотос"). Як виявилося, медійні скандали акторці вдаються також.
Нова рекламна кампанія бренду American Eagle за участі американської Свіні наразилася на критику: деякі користувачі в інтернеті стверджують, що гра слів у слогані "Sydney Sweeney Has Great Jeans" ("У Сідні Свіні чудові джинси") є прихованим підморгуванням євгеніці — псевдонауці про вищі раси та іншу маячню.
Кампанія доволі масштабна й в одному з відео, опублікованому в Instagram-сторінці бренду (нижче), акторка — блондинка з блакитними очима — стоїть перед постером із написом "Sydney Sweeney has great genes" ("У Сідні Свіні чудові гени"). У відео слово genes перекреслюється і замінюється на jeans.
В іншому ролику акторка говорить: "Гени передаються від батьків до дітей, часто визначаючи такі риси, як колір волосся, особистість і навіть колір очей. А мої джинси — сині". Реакція в соцмережах була неоднозначною.
Деякі користувачі назвали кампанію "глухою до контексту" та звинуватили її у повторенні риторики, пов’язаної з євгенікою та перевагою білої раси.
Один з користувачів X написав: "Обрати білу жінку з блакитними очима й блондинистим волоссям, і зосередити кампанію на “ідеальній генетиці” — виглядає дивно, особливо з огляду на нинішню ситуацію в Америці". В США нагадаємо адміністрація Трампа активно бореться з ініціативами щодо розмаїття, рівності та інклюзії.
Користувачка TikTok зазначила, що "слова ніколи не бувають випадковими" і що "коли American Eagle каже, що в Сідні Свіні хороші гени — це не випадковість", "це — прихований сигнал зростаючому консерватизму в країні".
Утім, інші — зокрема користувачі американського правого політичного спектра — похвалили акторку та кампанію за удар по "woke-рекламі". "Woke-реклама мертва. Сідні Свіні її знищила", — написав один з користувачів X, використовуючи термін, яким деякі консерватори зневажливо позначають прогресивні ініціативи на кшталт DEI. Тільки от чому woke-рекламу треба знищувати за допомогою реклами, що ображає всіх не білих, не блакитнооких, не блондинок, не дуже зрозуміло.
Втім, є щасливчики які живуть поза межами соціокультурних війн. "Особисто я не бачу причин для всієї цієї суперечки — для мене це просто реклама джинсів", — сказала інша користувачка TikTok.
Станом на зараз ні Сідні Свіні, ні American Eagle публічно не прокоментували ситуацію.
У межах кампанії American Eagle представила нову модель The Sydney Jean, створену у співпраці зі Свіні. Ці джинси прикрашені вишитим метеликом на задній кишені. У пресрелізі бренд зазначив, що метелик символізує обізнаність про проблему домашнього насильства, якою Сідні активно опікується. Також наголошується, що "100% вартості The Sydney Jean буде передано організації Crisis Text Line — некомерційній службі, яка надає безплатну, цілодобову та конфіденційну підтримку з питань психічного здоров’я".