Apple скорочує витрати на свої серіали та фільми після років збитків
Далеко не у всіх стрімінгових платформ справи йдуть так добре як у Netflix. Втім, як повідомляє Bloomberg навіть їхній менеджмент не сильно задоволений 600 мільйонами глядачів по всьому світу. Річ у тому, що на лідера в галузі припадає лише близько 8% телеглядачів у США. Це все ще більше ніж удвічі від найближчого конкурента, але менше ніж у YouTube та у класичного разом із кабельним телебаченнями.
Що вже казати про Apple TV+, які звичайно роблять чудові серіали, але, м'яко кажучи, відстають від Netflix. До слова, наскільки саме вони відстають від лідера невідомо, оскільки Apple не дають конкретних цифр ні стосовно переглядів, ні стосовно підписників. Ми тільки можемо відчути по розмовах із друзями та знайомими та по шуму в медіа, що, наприклад, серіал "Тед Лассо" став великим хітом. Можливо те саме стосується і "Розриву" Бена Стіллера та "Ранкового шоу" із двома топовими акторками, але навіть в цих випадках все стає туманним.
Проте ми знаємо скільки Apple (які коштують 3 трильйони доларів) витратили на створення контенту для Apple TV+. За інформацією тих же Bloomberg сума становить 20 мільярдів доларів. Сюди, наприклад, входять 500 мільйонів на три high profile кінопроєкти: "Вбивці квіткової повні" Мартіна Скорсезе, "Наполеон" Рідлі Скотта та "Арґайл" Метью Вона. Жоден з цих фільмів не став хітом у прокаті. І хоча щодо цих стрічок в Apple були домовленості із різними дистриб'юторами (Universal Pictures, Paramount Pictures, Columbia Pictures) і кошториси вони точно розділили, та навряд чи навіть розділені збитки входили в плани технологічного гіганта.
Перш ніж повернутися до серіалів, треба сказати, що вже під час запуску у 2019 році стрімінгу Apple TV+ керівництво Apple сміливо відмовилось від ідеї ліцензування, тобто придбання прав, старих шоу й зосередилось на повністю оригінальному контенті. Керуючись такою стратегією та враховуючи, що Apple планували та планують використовувати свій стрімінг для продажу та реклами своєї продукції (гроші вони заробляють на айфонах, а не на серіалах) цей оригінальний контент повинен бути перенасичений зірками.
Дженніфер Еністон, Різ Візерспун, Стів Карелл, Джейсоном Момоа, Бен Стіллер, а також угода з Опрою Вінфрі про перетворення її книжкового клубу на шоу вартують дуже багато. Тільки послуги Еністон та Візерспун тільки для четвертого сезону "Ранкового шоу" коштують Apple 50 мільйонів доларів. На перший сезон воєнної драми про британські Королівські повітряні сили "Володарі повітря" компанія витратила 250 мільйонів. Один епізод серіалу "Розділ" (камерна драма) коштує абсурдні 20 мільйонів доларів. Що вже казати про масштабну космічну оперу "Фундація". І це тільки початок списку.
Таке марнотратство, судячи зі всього, набридло Apple й компанія відмовилася купувати деякі шоу, які, за словами продавців, вона прийняла б пару років тому. Також Apple стали замовляти менше серіальних проєктів. На додачу менеджмент Apple почав платити менше авансів за шоу та швидше скасовувати ті шоу, які не працюють. Діаграма Bloomberg показала, що серіали Apple Original з 2019 року в середньому тривають майже чотири сезони. Тепер вони будуть тривати вдвічі менше. Компанія також намагається змусити сторонні студії взяти на себе більший фінансовий тягар, коли бюджет виходить за заплановані межі. Що трапляється майже завжди.
Як пишуть Bloomberg: "Apple навчилися за декілька років інвестицій і тепер намагаються привнести більше дисципліни та стратегії у свою голлівудську діяльність. Вони хочуть покласти край тому, що деякі називають "податком на Apple". Оскільки вартість компанії перевищує 3 трильйони доларів, люди припускають, що вона може і витратить більше, ніж будь-хто інший".
Вони навіть знайшли вихід із ситуації з торішніми страйками, які призвели до затримок виробництва серіалів та відповідно збільшення кошторисів. Apple попросили продюсерів "Фундації" скоригувати сценарії, щоб врахувати додаткові витрати, пов’язані з цією затримкою. Так само вони попросили Бена Стіллера знизити вартість майбутніх сезонів "Розриву". Бо 20 мільйонів за одну серію це здирництво.
Другий сезон "Розриву" тим часом вийде 17 січня 2025-го.