"Каскадер": комедійний екшн з Раяном Ґослінґом та Емілі Блант провалився в американському прокаті
Може здатися, що новина ця не дуже важлива, але провал таких поодиноких, не прив'язаних до довгогральних франшиз або коміксів, фільмів впливає на те, що ми будемо дивитися в майбутньому. І той факт, що нова стрічка відомого режисера Девіда Літча "Каскадер" стартувала в північноамериканському бокс-оффісі з несподівано низьких цифр зборів у 28,5 мільйонів доларів (найнижчі прогнози були на рівні 30 мільйонів, найоптимістичніші — 40 мільйонів за перший вікенд) говорить про те, що в найближчому майбутньому оригінальних фільмів буде менше.
28,5 мільйонів — це всього на 3 мільйони більше ніж було у "Війни штатів" Алекса Ґарленда — картини із дорослішим рейтингом (рейтинг R за воєнне насильство та масову смерть) та відповідно не для сімейного перегляду. А ще із набагато меншим бюджетом у 50 мільйонів доларів.
Бюджет "Каскадеру" склав 125-150 мільйонів доларів і такий поганий старт говорить про те, що фільм дуже навряд чи поверне гроші. Звичайно ще є міжнародний прокат й там стрічка Девіда Літча зібрала 36,9 мільйона доларів за перший вікенд, але "Каскадер" фільм американський й тут важливі в першу чергу домашні збори.
Зараз можна сказати, що прогнози аналітиків були занадто оптимістичні. Втім, ніщо не передбачало біди: Раян Ґослінґ після успіху "Барбі" та свого виступу на "Оскарі" знаходився в стані медійного хайпу (мабуть, найвищого з моменту виходу "Ла-Ла Ленд"), Емілі Блант після успіху "Оппенгеймеру" та номінації на "Оскар" також переживає кар'єрний пік, режисер Девід Літч ("Дедпул 2", "Швидкісний поїзд") вміє знімати чудовий успішний екшн, на додачу він колишній каскадер й трюки в його новому фільму приголомшливі. Плюс — стрічка отримала схвальні відгуки глядачів та критиків.
Та праві були скептики. Ґослінґ — зірка популярного авторського кіно, яке іноді вистрілювало як було із тим же "Ла-Ла Лендом" (30 мільйонів бюджет, 447 мільйонів зборів). На ниві блокбастерних проєктів похизуватися актору нічим (дорогий "Блейдранер 2049" провалився, дорогий "Перша людина" — також) й зіграти на полі Райана Рейнольдса в нього не вийшло. З Блант, яка в "Каскадері" не зовсім по центру, історія приблизно така сама: щось високобюджетне із нею в головній ролі (навіть шедевральний "На межі майбутнього") завжди провалювалось.
Зіркова сила не допомогла. Як і занадто розслаблена маркетингова кампанія: фільму так і не змогли знайти чіткого позиціювання, окрім сподівань на популярність того ж Ґослінґа. А значить оригінальних проєктів із бюджетами більше 100 мільйонів доларів буде набагато менше.
Взагалі перший вікенд травня вважається стартом літнього кінотеатрального сезону із його гучними, дорогими прем'єрами та високими зборами. Тільки в травні на нас чекають "Королівство планети мавп", "Фуріоза: Шалений Макс. Сага", "Ґарфілд у кіно" та "Уявні друзі". Й хочеться сподіватися, що провал "Каскадера" не знаменує глобальний спад, спровокований подорожчанням квитків та кризами від економічної до соціальної.